Onze klantenservice is geopend

072 20 20 057

winkelwagen
0
item(s)

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

shipping icon
Gratis verzending. Bij uw bestelling vanaf €50,-
retour icon
Altijd gratis retour. 30 dagen bedenktijd
shipping icon
Klantenservice. Ma. t/m Vr. van 09:00 tot 21:00 uur

Product was successfully added to your shopping cart.
Swipe to the left

Uitleg foutcodes en symbolen Contour glucosemeter

Uitleg foutcodes en symbolen Contour glucosemeter
By Daisy 1 maart 2018 10753 Views No comments

Contour bloedglucosemeter startpakket Contour teststrips Microlet gekleurde lancetten Voordelen van de Contour glucosemeter Welke teststrips heeft u nodig?

De nieuwe Contour glucosemeter (voorheen de Bayer Contour glucosemeter). We schreven er al eerder een blog over: 'De voordelen van de nieuwe Contour glucosemeter'. Wij zijn erg te spreken over de vernieuwingen ten opzichte van zijn voorganger, de contour TS. Toch worden wij met regelmaat gebeld over het gebruik van het nieuwe model en dit komt voornamelijk doordat de glucosemeter veel (nieuwe) functies heeft. Wat dus eigenlijk een luxeprobleem is.

Wat betekent een foutmelding/code als E2, E4, E7 of E13?

Wij hebben de handleiding erbij gepakt en leggen hieronder de betekenis per symbool uit en vertellen u in het kort welke handeling u dient uit te voeren bij een foutcode.


Wat u ziet Wat het betekent Wat u moet doen
Batterijen bijna leeg Vervang de batterijen zo snel mogelijk.
Batterijen zijn leeg Vervang de batterijen.


De meter is klaar om te testen. Ga verder met het testen van uw bloed.
E1

Temperatuur buiten het gebruik. Ga naar een plaats met een temperatuur binnen het werkbereik van de meter: 5C – 45C. Geef de meter 20 minuten de tijd om zich aan de temperatuur aan te passen voordat u een test uitvoert.
E2

De teststrip is niet genoeg gevuld voor een nauwkeurige test. Bloeddruppel niet groot genoeg. Haal de teststrip uit de meter en test opnieuw met een nieuwe teststrip. Wacht met testen tot u de knipperende bloeddruppel op het beeldscherm ziet.
E3

De meter detecteert een gebruikte teststrip. Haal de teststrip uit de meter en test opnieuw met een nieuwe teststrip. Wacht met testen tot u de knipperende bloeddruppel op het beeldscherm ziet.
E4

  • Teststrip niet goed ingestoken
  • Onjuiste teststrip
  • Haal teststrip uit de meter en steek hem er op de juiste wijze in.
  • Haal teststrip uit de meter en test opnieuw met een nieuwe teststrip. Controleer of u een CONTOUR-teststrip gebruikt.

E5 E6 E8 E9 E12 E13

Mogelijk software- of hardwareprobleem Haal de teststrip uit de meter en test opnieuw met een nieuwe teststrip. Als u problemen blijft ondervinden, neemt u contact op met de klantenservice van Ascensia.
E7


Onjuiste teststrip Haal teststrip uit de meter en test opnieuw met een nieuwe teststrip. Controleer of u een CONTOUR-teststrip gebruikt.
E10
Ongeldige datum of tijd Deze fout treedt alleen op in de communicatiemodus. Raadpleeg Tijd, datum en geluid instellen op pagina 16 voor het opnieuw instellen van de datum of de tijd. Als u deze fout blijft zien, neemt u contact op met de klantenservice van Ascensia.
E11
Abnormaal resultaat Haal de teststrip uit de meter en test opnieuw met een nieuwe teststrip. Zorg ervoor dat u uw handen goed wast en grondig afdroogt en dat u de instructies in de handleiding zorgvuldig opvolgt. Er mogen alleen CONTOUR-teststrips worden gebruikt.
Het testresultaat is hoger dan 33,3 mmol/L.
  • Was en droog uw handen en de prikplaats goed. Herhaal de test met een nieuwe teststrip.
  • Als uw resultaat nog steeds een knipperend ‘HI’ (hoog) te zien geeft, moet u zo snel mogelijk contact opnemen met uw medische zorgverlener.
Het testresultaat is lager dan 0,6 mmol/L.
  • Herhaal de test met een nieuwe teststrip.
  • Als uw resultaat nog steeds een knipperend ‘LO’ (laag) te zien geeft, moet u onmiddellijk medisch advies opvolgen.
  • De verval- of weggooidatum van de teststrip of controlevloeistof is verstreken.
  • De teststrip is aangetast door hitte of blootstelling aan vocht.
  • De controlevloeistof is niet op kamertemperatuur of is mogelijk niet goed gemengd.
  • Er is een onjuiste controlevloeistof gebruikt.
  • De meter kan beschadigd zijn.
  • Controleer alle verval- en weggooidata. Gebruik geen vervallen testmaterialen.
  • Voer nog een controletest uit met een nieuwe teststrip en nieuwe controlevloeistof.
  • Schud de flacon met controlevloeistof voorzichtig zodat de controlevloeistof goed gemengd wordt.
  • Controleer of u Contour controlevloeistof gebruikt.
  • Als het resultaat nog steeds buiten het bereik ligt, neemt u contact op met de klantenservice van Ascensia.
Mogelijk elektronisch defect in de meter.

Vergelijk het meterscherm met de afbeelding in Uw meterscherm op pagina 2.

Als de weergave niet juist is, neemt u contact op met de klantenservice van Ascensia.

Dit kan gevolgen hebben voor de wijze waarop u uw resultaten ziet. Neem contact op met de klantenservice van Ascensia.


De juiste teststrip?

Het kan ook gebeuren dat u een foutmelding krijgt, omdat u niet de juiste teststrip hebt voor uw meter. Teststrips zijn namelijk niet universeel. Wellicht is het interessant om onze blog 'Bloedglucosemeters, welke teststrips heeft u nodig?' te lezen.
Uiteraard kunt u ook contact opnemen met onze klantenservice of de klantenservice van Ascensia, de fabrikant van de Contour Bloedglucosemeters.

Posted in: Blog
web-monitoring-ok